خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا میدانستید رنگ ها در یادگیری اثر دارند؟

آیا میدانستید رنگ ها در یادگیری اثر دارند؟

چگونه رنگ ها بر یادگیری تأثیر می گذارند؟


رنگ ها مهم هستند و وقت آن است که در آموزش الکترونیکی نیز به رنگ ها توجه کنیم.

فهمیدن و یادگیری دشوار است و تحقیقات زیادی درباره بحث در مورد این مسائل وجود دارد که نمی توان فهمید از کجا شروع کنیم. آنچه کاملاً واضح است این است که رنگ نقشی اساسی در ایجاد محیطی دارد که باعث یادگیری می شود.

بنابراین بیایید در مورد رنگ صحبت کنیم - چه رنگ هایی به یادگیری کمک می کنند؟ چه رنگ هایی ممکن است برای زبان آموزان آزار دهنده یا منحرف کننده باشد؟ و چگونه می توانیم این خطر را کاهش دهیم؟ این همان چیزی است که ما در اینجا به آن خواهیم پرداخت. آیا میدانستید یک رنگ یک طول موج ، که فرکانس مغناطیسی خاص خود را دارد؟ 

 یا رنگ ها می توانند مسیرهای عصبی مغز را تحت تأثیر قرار دهند ؟

 و اینکه آیا میدانستید آنها می توانند یک پاسخ بیوشیمیایی ایجاد کنند؟ اکنون ، با روبرو شدن با این شواهد ، روشن است که رنگ برای مدت زمان طولانی نادیده گرفته شده است. دکتر رابرت جرارد این موضوع را تشخیص داده و تحقیقات پیشگامانه ای را ارائه داده است که نشان می دهد هر رنگی دارای طول موج خاصی است و هر یک از این روش ها به روش دیگری بر بدن و مغز ما تأثیر می گذارند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

استفاده از رنگ مناسب و انتخاب و قرارگیری صحیح می تواند بر احساسات ، توجه و رفتار هنگام یادگیری تأثیر جدی بگذارد. وقت آن رسیده است که از این مزیت به سود خود استفاده کنیم. حتی تحقیقات با بیماران آلزایمر نشان داده است که نشانه های رنگی، حافظه را بهبود می بخشد و زبان آموزان تصاویر رنگی را راحت تر از تصاویر سیاه و سفید به یاد می آورند - شگفت آور است ، درست است؟

اکنون گوش دهید ، ما انتظار نداریم که شما پیکاسو بعدی باشید - اما درک اساسی از اینکه رنگها به چه درد می خورند بی نهایت به شما کمک می کند. بنابراین این کاری است که ما اکنون می خواهیم انجام دهیم. ما رنگ ها را مرور خواهیم کرد و نگاهی به معنی آنها خواهیم داشت. البته به خاطر داشته باشید که این یک علم قطعی نیست. ممکن است این باشد که شما از آبی می ترسید زیرا از آب می ترسید - عناصر منحصر به فردی برای انتخاب رنگ وجود دارد. اما آنچه ما در اینجا به دنبال آن هستیم رویکردی گسترده است که به ما کمک می کند تا با بیشترین فراگیری زبان آموزان را برای پروژه هایمان جلب کنیم. 

1.سبز

این را احتمالاً می دانید ، فقط نگاهی به جنگل یا مزرعه و رنگ های کم موج باعث آرامش و بهبود کارایی و تمرکز می شوند.

بنابراین به همین دلیل است که سبز یک رنگ عالی برای بهبود تمرکز است. جدا از اینکه یکی از ساده ترین رنگها در چشم است ، طبیعت را به ما یادآوری می کند. 

سبز رنگ خوبی برای حفظ تمرکز و وضوح طولانی مدت است ، و آن را به یک انتخاب خوب برای یک مطب تبدیل می کند - در مقابل قرمز ، تحریک کننده و هیجان انگیز است. برخی مطالعات نشان داده است که میزان رضایت شغلی افرادی که در دفاتر سبز کار می کنند بیشتر است و نشان داده شده است که مصرف کنندگان، زمان بیشتری را صرف خرید در فروشگاه هایی می کنند که رنگ سبز رنگ شده است.

مطالعه دیگری به سرپرستی دکتر کیت لی 150 دانشجوی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد. او وظیفه خسته کننده و یکنواختی را به گروه داد. به دانش آموزان گفته شد وقتی شماره سه روی صفحه ظاهر شد کلیدها را فشار ندهید. سپس زمان استراحت فرا رسید و در پنجره 40 ثانیه ای نیمی از گروه یک سقف سبز را مشاهده کردند ، در حالی که دیگران به سقف بتونی برهنه نگاه کردند. به طرز شگفت انگیزی ، این تحقیق نشان داد که دانشجویانی که به منظره سبز نگاه می کنند ، خطاهای کمتری مرتکب می شوند و در کل تمرکز بیشتری دارند.

2.نارنجی

به غروب خورشید نارنجی در افق فکر کنید. نارنجی می تواند برای زبان آموزان یک رنگ استقبال کننده و برطرف کننده خستگی روحیه باشد ، که به نوبه خود باعث راحتی و بهبود عملکرد عصبی می شود.

برخی از نظریه پردازان استدلال می کنند که محیط غنی از رنگ نارنجی ، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد و باعث تحریک فعالیت ذهنی می شود . افزایش اکسیژن رسانی همچنین منجر به احساس نشاط و آمادگی برای "انجام کارها" می شود. برخی حتی پیشنهاد داده اند كه مراكز آزمون را به رنگ نارنجی تشویق كنند تا امتحان دهندگان را تحریک كنند.

اما این هزینه دارد - اگر زبان آموزان شما جوان و از نظر طبیعی پرانرژی هستند از رنگهای نارنجی پررنگتر پرهیز کنید. این برای افراد مستعد تحریک بیش از حد، نیز رنگ مناسبی نیست ، به عنوان مثال اگر گروه یادگیرندگان شما دارای اختلال بیش فعالی با کمبود توجه یا نگرانی دیگری از سلامتی باشند، منجر به تحریک آن ها می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که وقتی از رنگها برای تأکید بر ویژگی یا محتوای صفحه استفاده می شود ، سطح توجه زبان آموزان افزایش می یابد. البته بهترین رنگها برای اینکار رنگهای گرم مانند نارنجی است. بنابراین می توانیم بگوییم که وقتی می خواهید برخی از حقایق یا اطلاعات مهم را برجسته کنید ، نارنجی می تواند انتخاب بهتری نسبت به قرمز سنتی باشد. اما ، به دلیل انرژی و روشنایی ، نارنجی می تواند یک انتخاب طاقت فرسا باشد. به عبارت دیگر ، نارنجی در دوزهای کم بهترین است.

رازهای نارنجی در چین باستان نیز شناخته شده بود - در فنگ شویی ، نارنجی به عنوان یک رنگ "یانگ" دیده می شود که باعث تحریک تمرکز و سازماندهی می شود.

3. آبی

برخی تحقیقات نشان می دهد افراد با کار بسیار فکری ، که به بار شناختی بالایی نیاز دارند ، به عنوان مثال ، برنامه نویسان یا دانشگاهیان ، در یک محیط آبی ، خروجی بیشتری دارند. هرچند که ما نمی توانیم زندگی را بیش از حد تک رنگ نگه داریم - باید با رنگ های گرمتر تعادل برقرار شود. 

رنگ آبی برای یادگیری شرایطی که چالش برانگیز است بهتر است. از کاغذ آبی ، جوهر آبی یا هایلایت آبی می توان برای بهبود درک مطلب نیز استفاده کرد. به طور کلی به نظر می رسد آبی، رنگ آرامش بخشی است.

به متخصصان برمی گردیم ، بسیاری از روانشناسان رنگ استفاده از رنگ های آبی را توصیه می کنند.

بنابراین به طور خلاصه ، رنگ آبی برای ارتقا سطح بالای فکر بسیار مناسب است ، اما بیش از حد می تواند احساس جدا شدن و سردی را ایجاد کند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده